W ostatnim czasie wzrasta popyt na kwatery pracownicze. Jest to spowodowane wieloma czynnikami, a jednym z nich jest wzrastający napływ cudzoziemców do Polski. Co trzeba wiedzieć przed rozpoczęciem tego rodzaju działalności? Jak zdobyć zaufanie klientów? Podpowiadamy!
Noclegi pracownicze – nie takie trudne, jak się wydaje!
Zanim na dobre zajmiesz się wynajmem miejsc noclegowych dla pracowników dużych firm, przekalkuluj wszystkie koszty. Innymi słowy, stwórz taki biznesplan, który określi nie tylko wszystkie opłaty, jakie na Ciebie czekają, ale również cele, które chcesz osiągnąć. Bardzo ważne jest zbadanie konkurencji i wybadanie, jakie ceny oferują swoim klientom firmy działające w tej samej branży.
Wymogi budowlane i formalne
Tanie kwatery pracownicze możesz umieścić we własnej nieruchomości lub podnajętej od kogoś. Każda z nich musi spełniać określone wymogi sanitarne i budowlane. Mówi o tym Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 roku. Co ciekawe, wcale nie musisz mieć zarejestrowanej działalności, aby rozpocząć prowadzenie kwater pracowniczych. Mimo to zaleca się takie rozwiązanie, aby móc wystawiać faktury. Obiekty pod wynajem należy zgłosić do ewidencji wójta.
Jakie udogodnienia?
Aby generować większe zyski, a jednocześnie zapewnić sobie pokaźną siatkę klientów, postaw na pokoje kilkuosobowe. Nie oznacza to jednak, że w jednym pomieszczeniu ma przebywać 20 osób. Każdy pracownik po wykonaniu swoich obowiązków zawodowych ma prawo do wypoczynku w godziwych warunkach. Zadbaj o wszystko: wygodne łóżka, materace, wyposażenie RTV i AGD, przestrzenną łazienkę. W prowadzeniu tego interesu niezmiernie ważna jest lokalizacja. Tanie kwatery pracownicze powinny znajdować się w pobliżu fabryk, dużych zakładów pracy, czy placów budowlanych. W ten sposób będziesz mieć pewność, że klientów nie zabraknie.
Marketing i reklama
Jak w przypadku każdego przedsiębiorstwa działającego na rynku, zadbaj o promocję. Informację o noclegach pracowniczych umieść w internecie, zwłaszcza na portalach społecznościowych. Dobrej jakości zdjęcia wnętrza podnajmowanej nieruchomości przyciągną zainteresowanych. Stwórz wiarygodne opisy pokojów, podkreślając w nich to, czym wyróżniają się na tle konkurencji. Pomyśl o zainwestowaniu w plakaty i bilbordy reklamowe. Te wciąż cieszą się dużym powodzeniem wśród właścicieli firm.